reklama

Diagnóza: samovoľný potrat...jedine, žeby nie?!

Po „chlamýdiovom“ šoku, ktorý sme prežili pred niekoľkými minútami sa z rannej kávy stalo ranné poldeci. Hana ledva chodila, nieto ešte aby čosi rozprávala. Jediné čo z nej vyšlo bolo: „Potrebujem pohárik! A riadne silný!“ Nuž, úplne som jej rozumela. Takéto príhody sa často nestávajú. Aspoň to som si myslela ja. Z omylu ma vyviedla až Hana, hneď potom čo sme sa usalašili v neďalekej kaviarni a ona sa trochu upokojila. „Vieš, Leni, ja mám na lekárov vždy také „šťastie“.“ pousmeje sa nad spomienkou na istého doktora z neďalekej nemocnice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Bola to obyčajná streda. Nič zvláštneho sa nedialo. Počasie bolo typicky anglické a ľudia typicky anglicky zamračení. Hana práve vystúpila z ranného autobusu a mierila si to do tehlovej budovy, v ktorej pracovala. Dobre sa necítila už od včera večera, no myslela si, že to je len začínajúca chrípka a že jeden ibalgin a pol litra čaju spraví svoje. Bohužiaľ, to bola iba domnienka.

„Hana, vyzeráš strašne. Si nejaká bledá!“ doberal si ju kolega. „Čo bledá! Priam priesvitná!“ dodal druhý. „Nie je mi najlepšie,“ povedala Hana a usadila sa do najbližšieho kresla. Až vtedy jej došlo, že dostala „svoje dni“. Hana, známa anemička, kolabovala v kresle a prosila kolegov, aby jej v kabelke našli liek na zahusťovanie krvi. Krabičku, ktorú však našli bola prázdna. Firma, pre ktorú pracovala mala kontrakt s neďalekou nemocnicou a tak ju jeden z kolegov odviezol do toho „cvokhausu“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Zdravím,“ zreval lekár na chodbe a skontroloval čas na drahých hodinkách od Huga Bossa. „Musíte chíľočku vydržať slečna, mám tu ešte pár pacientov,“ dodal a už- už chcel zatvoriť dvere. „Pán doktor! Ja potrebujem iba lekársky predpis na liek, ktorý užívam. To je všetko,“ vyhŕklo z takmer omdletej Hany. „Nuž, drahá slečna, ja vás musím najprv vyšetriť. Ale to nemôžem urobiť bez toho, aby ste nepodpísali čestné prehlásenie.“ Vysvetľoval lekár. „Pán doktor, mám anémiu. Mám tu nato aj papiere. Jediné, čo potrebujem je ten liek, inak vám tu o chvíľu skolabujem!“ rozčuľuje sa Hana. „Nech sa páči, tu je pár hárkov na vyplnenie. Sestra sa o vás postará.“ Dodal a vytratil sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hana držala v rukách štós nezmyselných papierov a neveriacky si ho prezerala. „Ja, dole menovaný pacient sa týmto zaväzujem, že nebudem mať pohlavný styk pred manželstvom, že nebudem mať mimomanželský vzťah počas manželstva, že nebudem používať žiadnu formu antikoncepcie.....budem dodržiavať desatoro...ja..menovaný..a...de...ka...“ písmenká sa jej zlievali dokopy a nedávali žiaden zmysel. „Ak poruším tieto pravidlá, budem vyradený z databázy....nemocnica svätého Jozefa...“ Hana sa na chvíľu zamyslela. „Hm, veď ja potrebujem iba tie lieky a potom ma tu už aj tak nikto neuvidí. Teraz som v štádiu, žeby som podpísala aj zmluvu s diablom.“ Podpísala pätnásť stranový formulár a zastavila rehoľnú sestru pobehujúcu na chodbe. „Prosím vás, potrebujem lieky.“ Podáva jej Hana hárky. Keď si ju sestra po dobrej chvíli všimla, vzala ju dovnútra. Po dvanásť minútovom monológu lekára a ošetrujúcej sestry, ktorá v rukách stískala ruženec sa Hana konečne dostala k slovu. „Pán doktor, tak môžete mi predpísať tie lieky?“ prosebne sa naňho zahľadela. Lekár trval na svojom. Je potrebná prehliadka. Všetko prebiehalo normálne, až nato, že Hana bola polomŕtva a ledva videla na oči. Po polhodinových vyšetreniach si ju posadil pred seba a s poľutovaním oznámil: „Je mi to naozaj ľúto, bol to samovoľný potrat.“ Hana neverila vlastným ušiam. Trocha sa prebrala a dostala hysterický záchvat plaču.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Vieš, keď som si pomyslela na to úbohé dieťa...ako som sa naňho tešila a čo sa mu tak mohlo asi stať?!“ vysvetľuje a odpíja z kávy. „Hana, ale ty si sa predsa nikdy nezmienila o tehotenstve!“ dodávam prekvapivo.

„Tak počúvaj ďalej,“ pokračuje Hana a potmehúdsky sa usmieva.

Sestrička jej darovala balíček vreckoviek a súcitný pohľad. V tom sa však Hana spamätala. Utrela si oči a vreckovky hodila na stôl. Ešte raz si premerala lekára, zvraštila obočie a prehlásila: „Ale veď ja som ešte panna!“ Lekár sa nenechal vyviesť z miery. Pritlačil si okuliarky k nosu a dodal: „Tak to bude niečo iné.“ Hana neveriacky schmatla kabelu a pádila preč. Týždeň neskôr „vyfasoval“ ten istý lekár kolegyňu so žlčníkovým záchvatom. A viete čo? Po prehliadke prišla celá vysmiata. Vraj: „Hani? Ty si mala samovoľný potrat minulý týždeň? Tak ja som ho mala dnes.“

Lenka Bačová

Lenka Bačová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Lenka Bačová a študovala som film a televíziu na filmovej univerzite v Spojenom kráľovstve. O pár týždňov sa presťahujem do Abú Dhabí, aby som na dva mesiace nastúpila do Aviation college a následne začala pracovať ako letuška pre Národnú leteckú spoločnosť Spojených arabských emirátov. Na tomto blogu by som rada zdieľala svoje skúsenosti a príhody zo zahraničia. Dúfam, že sa pri čítaní dobre pobavíte. Vaša Lenka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu